Powiatowy Urząd Pracy w Opolu Lubelskim informuje, że z dniem 1 czerwca br. wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025r. poz. 620). Ww. ustawa wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).
Na podstawie art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj.:
- Organy władzy publicznej;
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Ustawa zakłada także wdrożenie nowego systemu teleinformatycznego, który umożliwi uzyskiwanie pomocy online, poprzez założenie indywidualnego konta również przez pracodawców.
Efektem przedmiotowej zmiany ma być ułatwienie osobom bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy. Dotyczy to w szczególności ofert pracy na stanowiska specjalistyczne.
W związku z powyższym ww. podmioty będą zobowiązane do stosowania nowych regulacji po wejściu w życie ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia.