Wydawca treści

Informacja w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy

W dniu 15.04.2020 r. weszło w życie nowe rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy.
 
Przewidziano w nim m.in. szczególny sposób postępowania przy "prerejestracji" jako bezrobotny albo poszukujący pracy w trakcie epidemii COVID-19.

Zgodnie z rozporządzeniem rejestracja w tym okresie odbywać się będzie na podstawie:
1. danych zawartych w przedłożonym formularzu elektronicznym udostępnionym w systemie teleinformatycznym;
2. dokumentów załączonych do formularza;
3. danych zawartych w dostępnych rejestrach;
4. informacji przekazanych w rozmowie telefonicznej z pracownikiem powiatowego urzędu pracy przez osobę ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny lub poszukujący pracy.

W myśl przyjętego rozwiązania, po przesłaniu drogą elektroniczną formularza wraz z załącznikami, zamiast osobistej wizyty ubiegającego się o zarejestrowanie w urzędzie pracy – pracownik urzędu pracy zadzwoni do niego, by potwierdzić, że faktycznie ubiega się on o rejestrację.
W trakcie rozmowy możliwe będzie również wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości dotyczących sposobu wypełnienia formularza elektronicznego czy też załączonych dokumentów.

Dzień przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy zostaje uznany za dzień dokonania rejestracji w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy.

Osoby, które przed dniem wejścia w życie rozporządzenia złożyły formularz bez wymaganych dokumentów, będą mogły również zostać zarejestrowane w tym trybie.
W przypadku braku możliwości ustalenia bez tych dokumentów ich statusu lub uprawnień, będą one zobowiązane do ich dołączenia.

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji