Asset Publisher

Informacja dot. realizacji zakończonych w 2007r. projektów

INFORMACJA DOTYCZĄCA REALIZACJI ZAKOŃCZONYCH W 2007 R. PROJEKTÓW FINANSOWANYCH Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

W sierpniu 2007 roku Powiatowy Urząd Pracy w Złotoryi zakończył realizację dwóch projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich . Zrealizowano 1 projekt w ramach Działania 1.2 "Perspektywy dla młodzieży" oraz 1 projekt w ramach Działania 1.3 "Przeciwdziałanie i zwalczanie długotrwałego bezrobocia"

Projekt z Działania 1.2 "Perspektywy dla młodzieży" skierowany był do młodzieży do 25 roku życia bezrobotnej przez okres do 24 miesięcy. Celem jego realizacji była aktywizacja zawodowa młodych osób aby nie stawały się i nie pozostawały bezrobotnymi. Projekt "Już teraz budujemy swoją przyszłość" realizowany był w okresie od 1 kwietnia 2006 r. do 31 sierpnia 2007 r. Objęto nim 414 beneficjentów ( 161 mężczyzn i 253 kobiety), w tym 3 osoby niepełnosprawne oraz 210 osób zamieszkałych na terenach wiejskich. Na jego realizację poniesiono wydatki w kwocie 1 423 190,57 zł, w tym 1 032 809.40 zł z ES.

W okresie realizacji projektu 305 osób objęto stażem i 76 osób przygotowaniem zawodowym w miejscu pracy, 18 osób skorzystało ze szkoleń oraz 17 osobom udzielono jednorazowo środki na podjęcie działalności gospodarczej. Osoby te ponadto uzyskały jeszcze inne wsparcie. 399 osób objęto pośrednictwem pracy i 140 osób skorzystało z poradnictwa zawodowego oraz 156 osobom udzielono wsparcia towarzyszącego w formie zwrotu kosztów dojazdu na staż, na przygotowanie zawodowe i na szkolenie.
W trakcie realizacji projektu 77 beneficjentów przerwało udział w projekcie z różnych przyczyn takich jak na przykład podjęcie zatrudnienia, podjęcie nauki, na wniosek pracodawcy. Ze względu na brak kandydatów spełniających warunki do udziału projekcie nie udzielono 1 z planowanych jeszcze dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Wskaźnik produktu realizowanego projektu wyniósł 99,04% ( z planowanej liczby 418 beneficjentów do udziału w projekcie, projektem objęto 414 beneficjentów). Wskaźnik rezultatu realizowanego projektu wyniósł 81,40% (spośród 414 beneficjentów biorących udział w projekcie 337 beneficjentów zakończyło udział w projekcie zgodnie z zaplanowaną ścieżką). Wskaźnik oddziaływania realizowanego projektu wynosi 99,70% (spośród 337 beneficjentów objętych badaniem 336 uznało że odnieśli korzyść z udziału projekcie). Wskaźnik efektywności realizowanego projektu wynosi 24,33% (spośród 337 beneficjentów, którzy zakończyli udział w projekcie zgodnie z zaplanowaną ścieżką zatrudnienie podjęło 82 beneficjentów).

Na podstawie ankiet i rozmów z beneficjentami projektu, a także na podstawie rozmów z pracodawcami, u których były organizowane staże i przygotowanie zawodowe w miejscu pracy należy stwierdzić, że udział we wsparciu przyczynił się do nabycia przez beneficjentów podstawowych umiejętności pracowniczych takich jak: praca w zespole, rozwiązywanie problemów, nabycie umiejętności interpersonalnych. U wielu osób podniósł się poziom poczucia odpowiedzialności tj. nastąpił wzrost motywacji oraz zwiększyła się świadomość praw i obowiązków. Poprzez uczestnictwo w szkoleniach u beneficjentów, jak wynika z rozmów prowadzonych w czasie hospitacji szkoleń nastąpiło zwiększenie poczucia pewności siebie i wiary we własne siły, a także nastąpiła poprawa własnego wizerunku i samopoczucia. U osób podejmujących działalność gospodarczą nastąpił wzrost poczucia odpowiedzialności, wzrost zaangażowania i poprawa umiejętności zarządzania środkami finansowymi, a także rozwinięcie umiejętności organizacyjnych i analitycznych.

Projekt z Działania 1.3. "Przeciwdziałanie i zwalczanie długotrwałego bezrobocia" skierowane były do bezrobotnych powyżej 25 roku życia, głównie do długotrwale bezrobotnych. Celem ich realizacji była aktywizacja zawodowa osób powyżej 25 roku życia , bezrobotnych przez okres do 12 miesięcy oraz osób powyżej 25 roku życia długotrwale bezrobotnych, aby nie pozostawali bezrobotnymi i mieli możliwość powrotu na rynek pracy.
Projekt "Nie chcemy być bierni" realizowany był w okresie od 1 kwietnia 2006 r. do 31 sierpnia 2007 r. Objęto nim 351 beneficjentów (160 mężczyzn i 191 kobiet), w tym 233 osoby długotrwale bezrobotne,11 osób niepełnosprawnych oraz 135 osób zamieszkałych na terenach wiejskich. Na jego realizację poniesiono wydatki w kwocie 1 542 852,79 zł, w tym 1 137 699,65 zł z ES.

W okresie realizacji projektu 226 osób objęto przygotowaniem zawodowym w miejscu pracy, 73 osoby skorzystało ze szkoleń oraz 60 osobom udzielono jednorazowo środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Osoby te uzyskały jeszcze inne wsparcie. 292 osoby objęto pośrednictwem pracy i 133 osoby skorzystało z poradnictwa zawodowego oraz 119 osobom udzielono wsparcia towarzyszącego w formie zwrotu kosztów dojazdu na przygotowanie zawodowe i na szkolenie.

W trakcie realizacji projektu 38 beneficjentów przerwało udział w projekcie z różnych przyczyn, w tym w związku z podjęciem zatrudnienia lub z powodu rezygnacji pracodawcy bądź bezrobotnego. Wskaźnik produktu realizowanego projektu wyniósł 97,77 % (z planowanej liczby 359 beneficjentów do udziału w projekcie, projektem objęto 351). Wskaźnik rezultatu realizowanego projektu wyniósł 89,17% (spośród 351 beneficjentów biorących udział w projekcie 313 beneficjentów zakończyło udział w projekcie zgodnie z zaplanowaną ścieżką). Wskaźnik oddziaływania realizowanego projektu wynosi 100 % ( spośród 313 beneficjentów objętych badaniem wszyscy uznali, że odnieśli korzyści z udziału w projekcie). Wskaźnik efektywności realizowanego projektu wynosi 25,56 % (spośród 313 beneficjentów, którzy zakończyli udział w projekcie zgodnie z zaplanowaną ścieżką zatrudnienie podjęło 80 beneficjentów). 

Na podstawie ankiet i rozmów z beneficjentami obu projektów, a także na podstawie rozmów z pracodawcami, u których było organizowane przygotowanie zawodowe w miejscu pracy należy stwierdzić, że udział we wsparciu przyczynił się do nabycia przez beneficjentów podstawowych umiejętności pracowniczych takich jak: praca w zespole, rozwiązywanie problemów, nabycie umiejętności interpersonalnych. U wielu osób podniósł się poziom poczucia odpowiedzialności tj. nastąpił wzrost motywacji oraz zwiększyła się świadomość praw i obowiązków. Poprzez uczestnictwo w szkoleniach u beneficjentów, jak wynika z rozmów prowadzonych w czasie hospitacji szkoleń nastąpiło zwiększenie poczucia pewności siebie i wiary we własne siły, a także nastąpiła poprawa własnego wizerunku i samopoczucia. U osób podejmujących działalność gospodarczą nastąpił wzrost poczucia odpowiedzialności, wzrost zaangażowania i poprawa umiejętności zarządzania środkami finansowymi, a także rozwinięcie umiejętności organizacyjnych i analitycznych. 

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Nabór na wolne stanowisko pracy - wychowawca w Internacie


Linki panel główny poziomo

  Elektroniczna rejestracja   Zgłoszenie, Ofert, Staży i Praktyk      Logo Druki do Pobrania

Korespondencja z Urzędem

Informacja o sposobie składania podań, wyjaśnień, odwołań, zażaleń, uzupełniania dokumentów, zaświadczeń.

Powiatowy Urząd Pracy w Złotoryi przypomina, że w związku z nowelizacją Kodeksu postępowania administracyjnego z dnia 5 października 2021 roku, podania wniesione do Urzędu za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) w myśl art. 63 §1 Kpa pozostawione są bez rozpoznania.

Wszystkie podania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia, uzupełnienia dokumentów  oraz wnioski o wydanie zaświadczenia należy doręczyć do Urzędu w jeden z poniższych sposobów:

  • Korespondencja do Urzędu winna być przekazywana przy wykorzystaniu Platformy Publicznych Służb Zatrudnienia dostępnej pod adresem https://www.praca.gov.pl
  • Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej - ePUAP dostępnej pod adresem https://epuap.gov.pl Adres skrzynki: /pupzlotoryja/SkrytkaESP
  • Osobiście lub pocztą w postaci papierowej, opatrzonej własnoręcznym podpisem, na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Złotoryi Al. Miła 18, 59-500 Złotoryja.
  • Podmioty publiczne przy wykorzystaniu platformy e-Doręczeń na adres: AE:PL-64435-72644-VIWCC-34

Odbiór osobisty PIT-11 za 2024 - informacja

Powiatowy Urząd Pracy w Złotoryi informuje, że od dnia 3 lutego 2025 r. istnieje możliwość osobistego odbioru Informacji Podatkowej PIT-11 za rok 2024 w siedzibie urzędu pracy - pok. nr 201 (Al. Miła 18, 59-500 Złotoryja).


Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display